Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Já, auto a policie

Nedá se říct, že bych byla vášnivá řidička, ale autem jezdím ráda, zejména pokud nikam nespěchám a nemusím nikoho převážet. Poslouchám rádio, srovnám si myšlenky a relaxuju. Někdy ale tak trochu zapomenu na svět kolem sebe. Jako tuhle. Z automobilistického snění mě vytrhlo houkání policejní houkačky.

Kouknu do zpětného zrcátka a za mnou chlapíci, co spěchaj někomu pomáhat nebo někoho chránit. Asi jim překážím, napadlo mě okamžitě, a tak jsem zajela pravým kolem skoro do pangejtu, aby mě mohli bezpečně předjet. Jenže oni nic! Jeli pořád za mnou a houkali jako diví. Dokonce se mi zdálo, že i párkrát problikli dálková světla. Aha, silnice je moc úzká a klikatá, nechtějí riskovat životy civilistů v protisměru.

Tak to jim budu muset udělat místo jinak. Sešlápla jsem plyn, co to šlo, a vyrazila vpřed. Co na tom, že jsme v obci, pokud jde o lidské životy, je třeba riskovat. A co když strážci zákona spěchají někoho zachránít před vrahem nebo zadržet nebezpečné bankovní lupiče?!

Jejda, křižovatka a skočila mi tam na poslední chvíli červená. No, nedá se nic dělat, prostě to projedu, přece nechci mít příslušníky i s oktávkou v kufru! Pořád se řítí za mnou a houkání mi drásá nervy. Kéž by tak odbočili na nějakou vedlejší cestu (přece se nevraždí a neloupí na hlavní) a já se mohla vrátit ke své obvyklé padesátce. Necítím se zrovna moc jistě, co kdyby odněkud vyběhlo dítě nebo pes! To bych ani nestačila zabrzdit...

Hurá, konec obce. Tak teď už mě snad předjedou, nikdo v protisměru a silnice rovná a přehledná. „Tak, hoši, jedem,“ povzbuzuju v duchu mladé chlapce v uniformách. „Přece se nebudete bát předjet obyčejnou ženskou!“ Jenže oni pořád za mnou. Houkají, blikají jako blázni a teď ještě ten na místě spolujezdce nějak divoce gestikuluje. „No jo, dyť vám uhýbám celou dobu,“ nechápu a rozhořčeně mávám rukama, jako o co jde?

Už toho začínám mít dost, člověk tady nasazuje vlastní život, aby jim pomohl konat povinnosti a oni se ještě vztekají. Kašlu na to, zajedu tady k pumpě a počkám, až přejedou. Trdla jedny! Hodím blinkr, zatočím volantem, zastavuju a rozdýchávám ten adrenalin. Nejsem přece jen žádnej Schumacher.

Ťuk, ťuk... někdo mi klepe na okýnko. Zvednu oči a úplně ve mně hrkne: je to chlápek v uniformě. V obličeji celý brunátný: „Proboha, ženská, vy jste se snad zbláznila!!! Proč nám celou dobu ujíždíte? Vždyť já už myslel, že vás budeme muset zastavit střelbou do pneumatik nebo co....“ Koukám jak puk: „Já myslela, že někam spěcháte. Tak jsem vám chtěla jen uhnout z cesty...“

„Z cesty! Z cesty!,“ pohrdavě zasyčí příslušník. „Copak jste neviděla svítící nápis STOP? Na střeše? Neviděla? Podívejte, vždyť vy jste neusposlechla pokynů službukonajícího policisty,“ hřímal. „A ještě k tomu jste asi desetkrát porušila pravidla silničního provozu! V obci jste jela snad stodvacet! Co kdyby odněkud vyběhlo dítě nebo pes. To byste neubrzdila! To bude teda mastný, to mi věřte.“

Rozklepala se mi kolena. Ježiši, co já řeknu doma? Že jsem ujížděla policajtům a proto jsem přišla o papíry a že všechny peníze na dovolenou padnou na pokutu... „No, co je, co nic neříkáte?“ Hleděl na mě přísně strážce zákona. „Takže já jsem ujížděla policii? Téda! Až to budu vyprávět doma manželovi, ten bude teda zírat,“ vydechla jsem udiveně. „To je jako z filmu...“

„Helejte, paninko, měl bych vám správně sebrat řidičák, ale že jste to vy, tak přimhouřím obě oči a spraví to tisícovka, co říkáte?“ Asi jsem ho obměkčila svojí naivitou. Jenže to ještě neví, že mám v peněžence patnáct korun, rybí šupinu a zrnko rejže z kamarádčiný svatby... „Ale já nemám vůbec žádný peníze,“ rozplakala jsem se. „Jedu akorát z pekařství. Koupila jsem domů chleba, rohlíky a beránka...“

Vypadala jsem asi jak hromádka neštěstí. Nohy i ruce rozklepaný, na tvářích slzy jak cizrna. To by obměkčilo i sochu svatýho Václava na koni. „Nechcete aspoň toho beránka?“ špitla jsem. Příslušník pokrčil rameny. „Co mám s váma dělat, ženská bláznivá.“ Ještě se rozhlídl nalevo a napravo, jestli jako někdo nevidí to korupční jednání, popadl piškotovou ovci a odkvačil k autu. „A cestou domů opatrně,“ houknul ještě přes rameno. „Jasně,“ horlivě jsem přikyvovala. „A hezký Velikonoce!“

Autor: Blog Ona | pondělí 18.4.2011 16:56 | karma článku: 0 | přečteno: 55x
  • Další články autora

Blog Ona

Smolná Bílá sobota

Jasně, že s úklidem se nemá nic přehánět a že rodinná pohoda je víc, než vyleštěná podlaha. Ale na druhou stranu k pohodě patří i uklizený byt. Bohužel touhle optikou vidím u nás doma svět jenom já. "Moje pohoda je pivo a dobrej fotbal," odpálkoval mě můj milovaný už záhy po svatbě. Pro něj i pro děti je zkrátka slovo úklid od pohody přesně na opačném konci emočního spektra.

20.4.2014 v 1:00 | Karma: 5,46 | Přečteno: 140x | Diskuse| Ona

Blog Ona

Víkend jako vyšitý

Každý pátek se těším na víkend jak malá, s utkvělou myšlenou, že si odpočinu a užiju si dětí. Ano, je to nesmysl. Asi stejný, jako když Mácha loudil ze zborcené harfy tón. Každý ví, že s dětmi odpočívat nejde, takže se v pondělí pokaždé připloužím do práce ztahaná, jak kdybych dva dny skládala putny s uhlím.

15.10.2013 v 15:51 | Karma: 0 | Přečteno: 53x | Diskuse| Ona

Blog Ona

Náš Pepík patlá

"Pepík patlá," zmínila jsem se před babičkou našeho benjamínka. "Tak ať si jde umýt ruce, už bude oběd," zavelela moje matka, která stejně jako já ještě před pár dny netušla, že sloveso "patlá" je odborný výraz pro šišlání Pepíkova typu.

25.9.2013 v 11:50 | Karma: 3,32 | Přečteno: 67x | Diskuse| Ona

Blog Ona

Jak jsem pekla větrníčky navzdory nepřejícím hvězdám

Pepa slavil narozeniny, a tak jsem mu upekla jeho oblíbené větrníky. Nadýchané, s jemným krémem, úžasné tak, že se celé příbuzenstvo jen rozplývalo. "Odpalované těsto, to já nikdy nedělala, je to moc složité," prohlásily obdivně švagrová v dvojhlasu s tchyní a já se dmula pýchou. "Ale kdepak, není nic snazšího," rozdávala jsem zářivé úsměvy.

3.5.2013 v 11:24 | Karma: 4,42 | Přečteno: 116x | Diskuse| Ona

Blog Ona

Patálie se psím tentononc aneb pytlík na h...o

Jako pejskařka jsem nekompromisní. Nikdy nevycházím se psem z domu, aniž bych si předtím strčila do kapsy nebo kabelky pytlík na psí hovínka. Po našem boxerovi sbírám bobky i z okrasného trávníku nebo louky a k čistotnosti vedu také ostatní majitele psů v okolí. Tuhle jsem třeba viděla paní, co nechala svého naondulovaného pudlíka vykálet přímo před vchodem na dětské hřiště a chystala se pokračovat v procházce.

1.3.2012 v 14:49 | Karma: 0 | Přečteno: 51x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 42
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 68x
Jmenuji se Ona, jsem obyčejná ženská a stejně jako vy řeším, co uvařit k večeři, jak vychovávat své děti, jak vyjít s manželem i tchyní a co si koupit na sebe, aby mi to slušelo.

Seznam rubrik