Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Patálie se psím tentononc aneb pytlík na h...o

Jako pejskařka jsem nekompromisní. Nikdy nevycházím se psem z domu, aniž bych si předtím strčila do kapsy nebo kabelky pytlík na psí hovínka. Po našem boxerovi sbírám bobky i z okrasného trávníku nebo louky a k čistotnosti vedu také ostatní majitele psů v okolí. Tuhle jsem třeba viděla paní, co nechala svého naondulovaného pudlíka vykálet přímo před vchodem na dětské hřiště a chystala se pokračovat v procházce.

„Vy jste si asi zapomněla pytlík doma, že jo?,“ oslovila jsem tu dámu. „Náhodou mám jeden s sebou, tak si ho vemte,“ podala jsem jí s úsměvem sáček. Bylo jí asi hloupé říct: „Klidně si ho nechte, já ten bobek sbírat nebudu,“ a tak jen s koženým úsměvem můj dar přijala a neochotně se shýbla k zemi.

Neobratně nabrala hromádku do sáčku a štítivě jej hodila do odpadkového koše. Nedivím se, že se jí to nelíbilo. Evidentně to totiž bylo poprvé, kdy něco takového dělala. A to její pes rozhodně nebyl štěně...

Ale zpátky k hovínkům našeho psa. A když říkám hovínkům, myslím spíš to kratší slovo, které ovšem v blogu použít nemůžu a nechci. Zjistila jsem, že sáčky, které naše město nabízí na ulici pejskařům, se pro našeho čtyřnohého kamaráda moc nehodí. Jejich velikost totiž znemožňuje celý exkrement bezpečně sebrat a zlikvidovat. A tak s sebou nosím sáčky do odpadkového koše, tu nejmenší velikost samozřejmě. Ty jsou pevné a velké tak akorát...

Zrovna nedávno jsem si o tom povídala se sousedem, když jsme se potkali při venčení našich pejsků. „Vy jste teda fikaná,“ pochválil mě. „Mně ty erární sáčky stačí, protože náš jorkšírák kadí, jak když si mravenec prdne, ale mít boxera, tak bych si s tím nevěděl rady,“ pochichtával se, když spatřil, co náš Bruno vytlačil do trávy.

„To se předvedu,“ říkala jsem si, a vylovila z kapsy černý igeliťák. Jenže najednou se vzedmul vítr a vyrval mi sáček z ruky. Ten se okamžitě vznesl jako obrovský havran k nebi, zakroužil nad našima udivenýma hlavama a zamířil do nedalekého křoví. Skočila jsem po něm, ale bohužel jsem jej minula. Další poryv větru odvál havrana do koruny košatého dubu, který stál hned vedle.

„Přece nebudu sbírat tu koblihu do papírového minisáčku,“ šprajcnula jsem se a ulomila si v křoví tu nejdelší větev. Pak jsem - i v nových růžových polobotkách, které jsem si koupila v rámci vítání jara - vyběhla na rozblácený kopeček, kterému architekt, co navrhoval tenhle park, vznešeně říká terénní vlna. Přitom jsem trošku škobrtla, tak jsem sebou řízla do kypré zeminy a znečistila si ještě bleděmodré džíny. Když jsem ale dosáhla vrcholu, vzepjala jsem se k výkonu, natáhla se na špičky a klackem zašmátrala ve věvích stromu.

Stačilo málo a černý sáček se snesl k zemi jako na povel a já se celá špinavá a udýchaná vrhla za ním, kdyby náhodou chtěl zase uletět. Teprve, když jsem se vítězoslavně vracela k hromádce našeho psa, vzpomněla jsem si na souseda, který moje počínání celou dobu vyjeveně sledoval. „Teda vy máte páru,“ obdivně ohodnotil můj výkon.

„Že jo,“ pyšně jsem odpověděla a shrábla bobek do pytlíku. Do koše jsem ho nesla s výrazem ministranta, který poprvé v životě smí třímat v ruce monstranci. Ty zablácený svršky i obuv mi za ten pocit vítezství stály! Tedy, přesně do té doby, kdy se sáček rozcapil a veškerý jeho obsah přistál na špičce jedné z mých blátem batikovaných bot...

„Do pr...,“ neudržela jsem emoce na uzdě, zatímco soused se neudržel smíchy. „Tumáte,“ podával mi balíček papírových kapesníků, abych se dostala z nehoršího. „Asi se vám ten pytlík roztrhl o ty špičatý větve,“ usoudil a smutně hleděl na to nadělení na chodníku. Nakonec jsem musela vzít zavděk papírovými erárními sáčky. Sice jich padlo víc, ale exkrement ve finále skončil tam, kde měl. Tedy alespoň to, co neulpělo na mých botách...

Autor: Blog Ona | čtvrtek 1.3.2012 14:49 | karma článku: 0 | přečteno: 51x
  • Další články autora

Blog Ona

Smolná Bílá sobota

Jasně, že s úklidem se nemá nic přehánět a že rodinná pohoda je víc, než vyleštěná podlaha. Ale na druhou stranu k pohodě patří i uklizený byt. Bohužel touhle optikou vidím u nás doma svět jenom já. "Moje pohoda je pivo a dobrej fotbal," odpálkoval mě můj milovaný už záhy po svatbě. Pro něj i pro děti je zkrátka slovo úklid od pohody přesně na opačném konci emočního spektra.

20.4.2014 v 1:00 | Karma: 5,46 | Přečteno: 140x | Diskuse| Ona

Blog Ona

Víkend jako vyšitý

Každý pátek se těším na víkend jak malá, s utkvělou myšlenou, že si odpočinu a užiju si dětí. Ano, je to nesmysl. Asi stejný, jako když Mácha loudil ze zborcené harfy tón. Každý ví, že s dětmi odpočívat nejde, takže se v pondělí pokaždé připloužím do práce ztahaná, jak kdybych dva dny skládala putny s uhlím.

15.10.2013 v 15:51 | Karma: 0 | Přečteno: 53x | Diskuse| Ona

Blog Ona

Náš Pepík patlá

"Pepík patlá," zmínila jsem se před babičkou našeho benjamínka. "Tak ať si jde umýt ruce, už bude oběd," zavelela moje matka, která stejně jako já ještě před pár dny netušla, že sloveso "patlá" je odborný výraz pro šišlání Pepíkova typu.

25.9.2013 v 11:50 | Karma: 3,32 | Přečteno: 67x | Diskuse| Ona

Blog Ona

Jak jsem pekla větrníčky navzdory nepřejícím hvězdám

Pepa slavil narozeniny, a tak jsem mu upekla jeho oblíbené větrníky. Nadýchané, s jemným krémem, úžasné tak, že se celé příbuzenstvo jen rozplývalo. "Odpalované těsto, to já nikdy nedělala, je to moc složité," prohlásily obdivně švagrová v dvojhlasu s tchyní a já se dmula pýchou. "Ale kdepak, není nic snazšího," rozdávala jsem zářivé úsměvy.

3.5.2013 v 11:24 | Karma: 4,42 | Přečteno: 116x | Diskuse| Ona

Blog Ona

Schůzka naslepo

Kdybyste mě zabili, tak bych nedovedla z hlavy říct, kolik let uteklo od chvíle, kdy jsem s čerstvým maturitním vysvědčením v kapse vstoupila do života dospělých. Až mě jedna jediná pohlednice vrhla přímo do reality. „Ahoj, píšu ti k rodičům, protože nevím, kde teď bydíš. Chystám se po 15 letech zase zpátky do rodné vlasti a ráda bych tě viděla. Blanka, zpáteční adresa tam a tam,“ stálo na ní.

24.2.2012 v 17:08 | Karma: 0 | Přečteno: 38x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Odbrzděná dodávka se zmrzlinou vjela do davu dětí, několik je vážně zraněných

2. května 2024  15:55

Na západě Kyrgyzstánu najela během kulturní akce do davu desítek dětí ve věku od 9 do 16 let...

Poslanci mohou jednat i přes noc, ANO a SPD odmítají výpověď bez důvodu

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  15:53

Přímý přenos Poslanci mají začít projednávat úpravu zákoníku práce. Stínový ministr práce a sociálních věcí Aleš...

Bez krytí celníky by Březinova skupina nefungovala, řekl žalobce v závěrečné řeči

2. května 2024  12:49,  aktualizováno  15:38

Soudní projednávání vynášení informací z Celní správy členům tak zvané lihové mafie se dnes dostalo...

SPOLU paroduje heslo ANO a spojuje ho s Ruskem, premiér Fiala to hájí

2. května 2024  10:56,  aktualizováno  15:35

V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 42
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 68x
Jmenuji se Ona, jsem obyčejná ženská a stejně jako vy řeším, co uvařit k večeři, jak vychovávat své děti, jak vyjít s manželem i tchyní a co si koupit na sebe, aby mi to slušelo.

Seznam rubrik